PLANO DE ENSINO | 2024/1 |
CURSO | Letras – Português/Inglês |
ESTRUTURA CURRICULAR | EC-3 |
REGULAMENTAÇÃO | Aprovado pela Resolução do CONSUNI nº 778/17 |
PROFESSOR | Rodrigo Ogliari |
DISCIPLINA | ||||
Nome | Cód. | Sem. | Créditos | C. Horária |
Língua Inglesa III | 0-19398 | 3 | 4 | 80 |
EMENTA |
Ampliação da compreensão e produção escrita da língua inglesa em nível pré-intermediário. Prática de compreensão e expressão oral comunicativa em língua inglesa e estudo da gramática e pronúncia em nível intermediário. |
OBJETIVO GERAL |
Desenvolver fluência na língua Inglesa trabalhando as quatro habilidades básicas de uma língua estrangeira (leitura, escrita, fala e audição). |
OBJETIVOS ESPECÍFICOS |
|
CONTEÚDO PROGRAMÁTICO | |||
UN. | CONTEÚDOS | C.H. | ESTRATÉGIAS* |
1 | Review Simple Present and add Two Verbs Sentences focusing on the use of Third Person. | 14 | Practical Exercises using oral and writing abilities demanding more power of comprehension. |
2 | Introduce Simple Past with its Auxiliary (Did). Enlarge the common vocabulary used by the students in every class and make sure they practice inside and outside the classroom. | 26 | Practical Exercises using oral and writing abilities demanding more power of comprehension. |
3 | Writing small texts using the phrasal structure seen to improve the student’s confidence on using the Foreign Language as a way to communicate freely. | 14 | Broad vocabulary and clear message using small texts. |
4 | Modal Verb “Can” and There Is/Are, along with a broader approach to vocabulary. | 16 | Different focus on vocabulary with the help of technology. |
5 | Introduce Past Continuous Tense with a quick review of Present Continuous. Enlarge the common vocabulary used by the students in every class and make sure they practice inside and outside the classroom. | 10 | Practical Exercises using oral and writing abilities demanding more power of comprehension. |
| TOTAL DE HORAS | 80 |
|
6 | Conforme o Art. 4º da Resolução do CONSUNI nº 292/2017, os alunos cumprirão 14 aulas adicionais de Atividade Prática Extraclasse. |
|
Para a atenticação do plano de ensino |
![]() |